خبر :

  • اگر بازیگر زندگی خود نباشی بازیچه ی آن خواهی شد.

پشت پرده تحولات اخیر کشور

رکب امنیتی ایران به طرح سه ساله/ پشت پرده تحولات اخیر کشور :

چرا بنزین یک شبه گران شد و حتی نمایندگان مجلس هم از آن خبر نداشتند، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم رکب خورد و بی‌اطلاع و بی‌خبر از همه‌جا، دنبال طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور و برکناری رئیس مجلس برآمد. با این حال، آنچه اتفاق افتاد، فراتر از مسائلی بود که نمایندگان مجلس یا حتی برخی افراد دیگر بخواهند از آن باخبر شوند. نوشتن در این مورد، فرصتی بسیار بلندتر می‌طلبد و باید زمان بسیار زیادی به آن اختصاص داد. اما برای روشن شدن مسائل باید نگاهی دقیق‌تر و عمیق‌تر به مسائل داشت.
طرح عنکبوت و نمرود طرحی که بسیار عمیق‌ و پیچیده قرار بود بر اساس نظر طراحانش ایران را نابود و حکومت را ساقط کند. آن جمله معروف ولیعهد سعودی که گفته بود ناآرامی‌ها را به ایران می‌کشانیم را هیچ وقت فراموش نکنید، اما حرف او که گفته بود دنبال راهکار سیاسی برای حل مسائل با ایران است را البته برای همیشه فراموش کنید. بن سلمان هیچ وقت از آن چند میلیارد دلار پولی که برای زمین زدن ایران هزینه کرده بود، چشم‌پوشی نکرده و همه چشمِ امیدش به شبکه‌سازی بود که منافقین خلق و سازمان جاسوسی انگلیس و رژیم صهیونیستی برای نابودی ایران کرده بودند.
هدف طرح عنکبوت، استفاده از توانمندی جنگ نرم برای بی‌ثبات‌سازی داخل ایران طی مدتی است که سقف آن سه سال ذکر شده است. از جمله ابزار پیشنهاد شده در آن، آغاز جنگ‌های سیاسی، اقتصادی، مالی، سایبری، رسانه‌ای، روانی و حقوقی علیه ایران است که هدف همه آن، تغییر نظام حکومت در تهران است به طوری که طبق سند سعودی، حکومت ایران به دولتی تبدیل شود که «دیگر از تروریسم حمایت نکند، ثبات کشورهای همسایه را تهدید نکند و برای توسعه توانایی توانمندی نظامی اتمی هم تلاش نکند».
این سه مورد دقیقاً خواسته‌هایی است که عادل الجبیر دهم مهر در رشته توییتی اعلام کرد و در توییت سوم نوشت: موضع عربستان سعودی را تکرار می‌کنم شاید [سران ایران] آن را شنیدند: حمایت از تروریسم را متوقف کنید. سیاست آشوب و ویرانگری را ترک کنید و دست از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی بردارید. توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیک را کنار بگذارید و مثل کشوری عادی رفتار کنید نه قانون‌شکن و حامی تروریسم». با این حال، بر اساس طرح عنکبوت، دربار سعودی سه هدف عمده را در این طرح‌ها دنبال می‌کند که عبارتند از:
۱) تبدیل کردن سختی‌های مردم به تمایل برای تغییر رژیم از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی؛
۲) هماهنگی خیزش اجتماعی و هماهنگی اعتراض‌های وسیع علیه حاکمیت ایران
۳) مهندسی انقلاب در ایران از طریق تعیین نقطه تحولی اساسی در انقلاب [علیه حکومت] و آماده‌کردن سران جایگزین برای رژیم حاکم جدید! کار در طرح عنکبوت بر اساس دو مسیر موازی است. اول اینکه مدتش سه سال است طبق برنامه‌ریزان سعودی‌ و هدفش در میان‌مدت بی‌ثبات در داخل ایران و تغییر نظام در بلندمدت است. مسیر دوم، کوتاه مدت است که سقف آن دوازده ماه تعیین شده است. هدف از آن، آنطور که در سند آمده، «ارسال پیام به سران رژیم ایران است مبنی بر اینکه تاوان دخالت‌هایشان در منطقه را خواهند داد و طرف مقابل [آنها] قدرت بازدارندگی دارد».
طرح عنکبوت، دارای یک بعد دیگر هم بود و آن نیز بعد نظامی و امنیتی. بر این اساس باید از طریق فضای مجازی افرادی جذب، سازماندهی و برای آموزش نظامی به خارج از کشور منتقل می‌شدند. انتقال این افراد عموما از طریق ترکیه صورت می‌گرفت و افراد پس از جذب، به ترکیه رفته و از آنجا به کشور سومی می‌رفتند و برای دریافت آموزش نظامی و شبکه‌سازی چند هفته‌ای آنجا می‌ماندند و سپس به ایران باز می‌گشتند. این طرح بیش از دو سال بود که در سطوح مختلف در حال اجرا بود و عموما هم پس از تجربه حوادث سال ۱۳۹۶ آنها به این نتیجه رسیده بودند که فعالیت مدنی صرف با توجه به قدرت امنیتی و عدم همراهی مردم راه به جایی نخواهد برد.
در طول دو ماه گذشته چند اتفاق مهم افتاد، یکی از این اتفاقات دستگیری مدیر کانال آمدنیوز بود که از اطلاعات دست اول و بسیار مهمی به دلیل رفت و آمد در محافل مختلف و ارتباط با سرویس‌های جاسوسی برخوردار بود، نکته دوم اما سخنان رئیس‌جمهور ترکیه بود که گفته بود پس از عراق و لبنان ناامنی‌ها به ایران خواهد رسید! اردوغان به احتمال زیاد بیکار ننشست و اطلاعات خوب و ذی‌قیمتی را به طرف ایرانی تحویل داد است که یکی از آنها، رصد ایرانی‌هایی بود که پس از سفر به این کشور، راهی کشور سومی می‌شدند و از چشم «میت» دور نمی‌ماندند. بر اساس اطلاعات موثق ترکیه لیستی از این افراد را به ایران تحویل داده است.
از سوی دیگر، سازمان اطلاعات ترکیه به خوبی از فعالیت سرویس‌های جاسوسی بیگانه و ارتباط‌گیری آنها با شهروندان ایرانی در کشورش آگاه بوده و جمع‌بندی اطلاعاتی مقامات این کشور بر این قرار گرفته بود که به زودی شاهد ناآرامی‌های شدید در ایران خواهیم بود. علاوه بر مبحث ترکیه، چند هفته پیش اعلام شد که طرح ترور سرلشکر سلیمانی کشف و عوامل آن بازداشت شده‌اند. این عوامل در اعترافاتی که کرده‌اند، مسائل مختلفی را بر زبان رانده‌اند. یکی از نکات شوکه‌کننده آنها، حضور افراد گوناگون در جایی بود که آنها آموزش بمب‌گذاری و استفاده از مواد منفجره را می‌دیده‌اند. همچنین در طول ماه‌های گذشته با رصدهایی که در مسیرهای ورودی معمول سلاح به داخل کشور صورت گرفت، عوامل امنیتی ورود غیرمعمول سلاح‌های نامتعارف را هم ردیابی کرده بود.
اتاق عملیات شورش‌ها علیه کشورمان در چند نقطه قرار داشت، هدف اصلی نیز ضربه‌زدن به کشور در اوایل زمستان بود تا کشور را در یک رکود شدید فرو ببرند. طراحان این طرح برای پیش‌برد اهداف خود صدها میلیون دلار برای شبکه‌ای با عنوان «ایران اینترنشنال» هزینه می‌کنند که از عهده توله پهلوی و مامان پیرش خارج است. پیش از این پنتاگون روی من و تو، سیا در رادیو فردا و وزارت امور خارجه در صدای امریکا به اندازه کافی سرمایه‌گذاری کرده بودند و نتیجه‌ای نگرفته بودند. حتی بی‌بی‌سی هم آن خروجی مدنظر را نداشت و پس از بیش از یک دهه فعالیت به یک شبکه عادی و بی‌اثر تبدیل شده بود.

به‌نظر می‌رسد که دستگیری روح‌الله زم که می‌بایست در روز تعیین‌شده خطوط و برنامه اصلی را به عناصر شبکه‌شده به صورت جمعی می‌داد نهاد تصمیم‌گیر در ایران را به این فراست وادار کرده که خیلی زودتر تصمیم گرفته شود. تمرکز گروه‌های جذب شده در نقاط اساسی و مهم کشور هم قابل توجه است. محاصره بندر امام و ماهشهر به‌عنوان کریدور ورودی کالا و خدمات به داخل کشور، خرابکاری در تاسیسات گازی عسلویه به‌عنوان مهمترین تامین‌کننده انرژی کشور در فصل سرما و همچنین تامین‌کننده اصلی سوخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و در نهایت نیز، بستن مسیر بر روی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشور. اطلاع از برنامه‌ اصلی و کیفی طراحان دستگاه امنیتی را یک گام به جلو انداخت.
اما در مورد تهران، تجربه سال‌های پیش نشان داده بود که به دلیل تمرکز قابل توجه نیروهای امنیتی و اشراف نیروهای اطلاعاتی بر عناصر خائن فعالیت در این شهر راه به جایی نخواهد برد و به همین دلیل به سراغ شهرهای پیرامونی رفتند و همانگونه هم که ملاحظه کردید، بیشترین آسیب‌ها به اماکن عمومی در شهرهای اطراف پایتخت وارد آمد. به عبارت دیگر، آنها با استفاده از تجربه سوریه دنبال راه انداختن شورش حاشیه علیه متن بودند و بر آن بودند همه ورودی‌های تهران را بسته و رفت و آمد به پایتخت را هم در فازهای بعدی مختل کنند. هر چند ناآرامی‌هایی را در سطح شهر تهران شاهد بودیم، اما همه انتظارها این بود که از اطراف وارد پایتخت شده و مناطق محروم و فقیرنشین پایتخت را درگیر کنند.

این طرح البته چند پیوست دیگر هم داشت که یکی از آنها همان مبحث نظامی و کشته‌سازی بود. اینکه در برخی خانه‌های تیمی آر‌پی‌جی، تیربار، بمب‌های مختلف، نارنجک، انواع و اقسام مسلسل‌های دستی و … کشف شد، نکته عجیبی نبود. این عناصر دستور داشتند تا به چند کلانتری و مرکز ویژه نظامی حمله کرده و پس از اشغال آن، سلاح‌های خود را بیرون آورده و بگویند که این سلاح‌ها را از مراکز نظامی به دست آورده‌ایم. در این مورد بیش از این فعلا نمی‌شود صحبت کرده و تا همین جا هم کفایت می‌کند. با این حال در شیراز، اصفهان، برخی از شهرهای اهواز و تعدادی از شهرهای غرب کشور چنین مواردی روی داد. حتی در ماهشهر افراد مسلح اقدام به تیراندازی به سمت تریلرها و کامیون‌هایی کردند که مایحتاج مردم را حمل می‌کردند.

با این حال، مجموع اطلاعات موجود در نزد نهادهای امنیتی ایران آنها را به این نتیجه رساند که پیش از بلوغ کامل طرح نابودی کشور، با چوب کردن در لانه‌شان آنها را ناچار به بیرون آمدن کنند. این اتفاق با اعلام ناگهانی قیمت بنزین روی داد و فوراً اتاق‌های فرمان خارج از کشور فعال شده و با ترغیب و تهییج عناصر خود آنها را وادار به حضور در خیابان‌ها بر اساس دستور العمل‌های صادره و آموزش‌های دریافت‌شده کردند. با توجه به در دست بودن اسامی بیش از ۲۵۰۰ نفر از افراد مدنظر در نزد نهادهای امنیتی، سرشبکه‌های اصلی آنها تا صبح یک‌شنبه همگی دستگیر شدند و با اعتراف‌های صورت گرفته، خیلی زود گروه دیگری هم بازداشت شدند. با قطع اینترنت، عملا راه ارتباطی سایر عناصر با خارج قطع و راه برای قطع کردن سر مار، فراهم شد.

طرح پیچیده دشمن برای جنگ داخلی:

۱-گران کردن بنزین به حدی که این اطمینان وجود داشته باشد که در کشور آشوب و اعتراضات گسترده ایجاد خواهد شد

۲-ورود رهبری و برگرداندن قیمت بنزین به حالت قبل

۳-مصاحبه های پی در پی دولت بر عدم توانایی حل مشکلات و القا کردن به مردم که رهبری همه کاره است

۴-استعفای دولت

۵-عدم برگزاری انتخابات مجلس

۶-استعفای پی در پی نماینده های بیکفایت که در این ۶سال کاری برای مردم نکردن و آن را تقصیر رهبری بیاندازند

۷-خروج روحانی از کشور

۸-اعلام روحانی مبنی بر اینکه در این ۶ سال تمام تصمیمات با رهبری بوده

۹-اعلام قانونی بودن دولت روحانی در خارج از کشور

۱۰-تشکیل دولت در یک کشور خارجی مثل رییس جمهور فراری یمن

۱۱-ورود نیروهای نظامی بین المللی به جنگ با ایران برای بازگرداندن روحانی

۱۲-مسلح کردن هواداران در داخل

۱۳-و در آخر سوریه سازی ورود داعش و منافقین برای کشتار مردم

طرح فوق العاده پیچیده فوق با اعلام حمایت رهبری از تصمیم سران قوا در همان گام نخست متوقف شد و نقشه های شوم دشمنان خنثی گردید
ودر واقع رهبری باز هم خود را سپر بلای همه ی مردم کرد

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

جلسه مشترک مهندس حبیبی معاون فناوری اطلاعات بسیج وزارت نیرو با مهندس حسین پور بیاتی فرمانده بسیج شرکت مادر تخصصی توانیر

به گزارش پایگاه خبری بسیج وزارت نیرو ( صنعت آب و برق کشور ) ظهر روز چهارشنبه مورخ 21 اردیبهشت 1401 جلسه مشترک مهندس حبیبی معاون فناوری اطلاعات بسیج وز...

همایش سراسری فرماندهان صنعت آب و برق کشور وزارت نیرو

همایش سراسری فرماندهان و رده های مرکز مقاومت بسیج صنعت آب و برق کشور وزارت نیرو  ...

اولین گردهمایی مدیران و نخبگان استان مازندران

انسان در هر مرتبه ای از شناخت، دانش و خرد که باشد، ناگزیر از همفکری و تبادل نظر با افراد متعهد و متخصص خواهد بود تا با بهره گیری از آراء و تجربیات آنا...

با تمام قوا و تمام ظرفیت به میدان اقدام و عمل بیاییم تا بر مشکلات فائق آییم

محمد جواد حبیبی در جمع نخبگان و کارآفرینان با تشریح برنامه های اتخاذ شده گفت:با تمام قوا و تمام ظرفیت باید به میدان اقدام و عمل بیاییم تا ان شاالل...

محمد جواد حبیبی مسئول کمیته نخبگان ستاد مرکزی دکتر رئیسی در استان تهران

محمد جواد حبیبی مسئول کمیته نخبگان ستاد مرکزی دکتر رئیسی در استان تهران با استعانت از پروردگار متعال،گزارش عملکرد هشت روزه کمیته نخبگان ستادمرکزی ا...

با تمام قوا و تمام ظرفیت به میدان اقدام و عمل بیاییم تا بر مشکلات فائق آییم

با تمام قوا و تمام ظرفیت به میدان اقدام و عمل بیاییم تا بر مشکلات فائق آییم مهندس محمد جواد حبیبی در جمع نخبگان و کارآفرینان با تشریح برنامه ...

اولین جلسه معاونت فناوری اطلاعات و فضای مجازی

اولین جلسه هم اندیشی و تبیین برنامه های سال 1400 حوزه های زیر مجموعه معاونت فناوری اطلاعات و فضای مجازی مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو باحضور جانشین محتر...